Jeanslinne

Sydde klart ett jeanslinne häromdan. Hade ett väldigt enkelt mönster till överdelen och sen klippte jag bara olika bitar i jeanstyg (gamla jeans, urväxta o.s.v) och sydde ihop dom. I ryggen har jag en ganska lång dragkedja eftersom det annars skulle vara väldigt svårt att få på sig linnet.

Här är en bild på när jag precis hade börjat sy på linnet samt det färdiga resultatet.

Ska fixa en bild på ryggen också så ni får se hur dragkedjan ser ut.

Det här inlägget postades i Jag syr, Jeanslinne. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jeanslinne

  1. emily skriver:

    Gud vad duktig du är! Jättefintju!

  2. Nisa skriver:

    Det är jätte fint

  3. Fanny skriver:

    Hej!
    Linnet är jättefint. Undrar om du har kvar mönstret och om man får kika? Vill göra ett likadant!

    • syklader skriver:

      Hej! Vad roligt att du tyckte om linnet, tack! Mönstret jag använde var egentligen en överdel på en klänning. Jag tror du kan hitta något liknande på butdastyle.com. Lycka till med ditt klädesplagg 🙂

Kommentera

