En bra sy-bok!

Den här boken köpte jag för två år sen tror jag och jag kan verkligen rekommendera den! Där i står nästan allt man behöver veta inom sömnad. Det finns enkla beskrivningar på hur man bl.a. syr i en dragkedja, syr kragar, fickor och mycket annat. Eftersom jag är helt självlärd så har jag haft mycket hjälp av den här just när det kommer till små detaljer. Så om du funderar på att börja sy eller redan syr så köp den här boken och bli inspirerad!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En bra sy-bok!

  1. Lizy skriver:

    Nice! 😀

  2. Ann skriver:

    Hej!

    Vilken fantastisk blogg! Den ska jag absolut följa. Jag har inte sytt något sedan grundskolan (drygt 10 år sedan.. man glömmer!) och nu tänkte jag försöka friska upp minnet lite och rikta in mig på att sy och sy om mina egna kläder efter eget huvud. Känns extra intressant att följa denna blogg eftersom du är självlärd. Tack så mycket för boktipset!

    Mvh Ann

  3. Ann skriver:

    Går inte att få tag på den här boken längre, tyvärr. Fick beställa några andra som verkade bra från Adlibris. Får bli ett blogginlägg om det lite senare. 🙂

  4. tess skriver:

    Den är super!! hitta den även på rea när jag sprang runt har haft min hur länge om helst och ändå lär man sig något nytt när man tittar i den! 🙂

  5. Alice BraLLan skriver:

    Den där köpte jag för länge sedan på REA, långt innan jag började sy på riktigt, och har knappt öppnat den. Jag får allt ta och gräva lite i min bokhylla förstår jag. Så kanske jag kan våga mig på lite dragkedjor, kragar och annat som jag mest undviker nuförtiden.

Kommentera

