Blommig höstklänning

Sydde två blommiga klänningar med samma mönster förra sommaren. Tänkte att båda skulle bli sommarklänningar men jag tycker faktiskt den här är lite mer höstaktig.

I den här har jag skenor i överdelen för att den ska sitta bättre. Tygrosen (som du gör så HÄR) kan man ta av om man vill.

Väldigt enkel klänning att sy. Perfekt om man är nybörjare!

Det här inlägget postades i Blommig höstklänning, Jag syr. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Blommig höstklänning

  1. Sofia skriver:

    Vad fin! Jätte enkel och fräsch, tycker visst den passa bra till sommaren. 🙂

  2. Alicia skriver:

    Svar: men jag blir helt fascinerad! Jag vill också kunna sy, gick trots allt ut med ett vg i syslöjd, och sydde en klänning och så, men blev ju inte hälften så fin som dina kläder!

  3. Malin skriver:

    Gud va duktig du är ! 😮

  4. Jonna skriver:

    Shit vad duktig du är! Den där klänningen var ju ursnygg!
    Jag skulle kunna fylla min garderob om jag bara hade tid, ork och taland att sy :/
    Det finns ingen chans att det går att ”beställa” kläder av dig? 🙂

  5. Angelica skriver:

    Grymt snygg! Finns det något mönster till den? 🙂

  6. Jojo skriver:

    orden; för nybörjare etsar sig fast 😉 var har du hittat mönstert? och har du andra tips på svenska sidor med bra mönster?

  7. Hennie skriver:

    Hur gör man en sån klänning?

    • syklader skriver:

      Jag använde mig av ett mönster från McCall’s. Sedan är det bara att följa anvisningarna. Jag valde att sy en tygros också men det är ju valfritt 🙂

Kommentera

