Klänning med smock

I somras sydde jag en klänning efter ett mönster från en burdatidning. En väldigt enkel klänning att sy, men det var lite pyssel med smocken (Det rynkiga längst upp). Jag använde mig av gummitråd som man kan köpa på en vanlig trådrulle. Den rullar man sedan upp på undertrådsspolen för hand och sedan syr man som vanligt med symaskinen så blir det rynkat av sig själv. Man får dock inte rulla upp tråden för hårt på spolen för då kan tråden gå av.

sjöinspirerad

sjöinspirerad

Det här inlägget postades i Jag syr, Klänning med smock. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Klänning med smock

  1. Hedvig skriver:

    Hej!
    Var hittade du tyget till klänningen? Tycker det skulle vara supersnyggt att ha som en vanlig t-shirt som är lite lätt utsvängd… Ska själv börja sy egna kläder hade jag tänkt! 🙂

  2. Maria skriver:

    Jätte snygg?? Du skulle inte kunna lägga ut nåt mönster?!! 🙂

Kommentera

