Randig klänning

Den här blårandiga klänningen sydde jag för ett par år sen. Tycker den är ganska söt med fickorna och puffärmarna! Passar dessutom jättebra på sommaren när man är lite brun. Den här klänningen var lite mer avancerad än det andra jag har sytt. Inte jättesvår men det var ganska mycket pill med den.

Framifrån

Bakifrån

Det här inlägget postades i Jag syr, Randig klänning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Randig klänning

  1. Ann skriver:

    Hej! Ursäkta sent svar, men kan inte säga så mycket om tyg.se ännu. Leveranstiden är 7-10 dagar (har för mig att dom hämtar in tygerna från tyskland eller något?) så jag har inte fått tygerna ännu. Återkommer när jag vet! 🙂

  2. Ann skriver:

    Och klänningen var jättesöt förresten! Syr du efter färdiga mönster eller gör du egna ? 🙂

  3. Ann skriver:

    Åh, jag längtar så mycket tills jag lär mig göra ett eget mönster! (Du kanske kunde skapa ett inlägg om det, med några enkla tips?) Förstår att man får börja sy efter färdiga mönster, såklart. Säkert väldigt många gånger innan man lär sig, men det skulle kännas mer kreativt och roligt att kunna göra helt egna! Böckerna heter Sy – den kompletta sömnadshandboken, Fynda Fixa & Sy om, Enkelt och rätt, och Sy i skinn och läder! Kommer skriva en recention för varje bok så fort jag läst ut dem, eller bildat mig någon form av uppfattning i alla fall. Det ramlade ned ett nytt avi i brevlådan igår, så det kan ju hända att det är tygerna, hör av mig i så fall! 🙂

  4. Nellie skriver:

    Hej jag undrar hur du har gjort denhär är intresserad av att göra en sån 🙂

Kommentera

