Min symaskin

Symaskinen som jag använder är en Husqvarna Viking Emerald 183. Jag tycker att den fungerar bra, den är enkel att använda och den har de flesta sömmar och funktioner som man behöver. Den kanske är för ”enkel” för proffs men för mig som bara syr som hobby så funkar den jättebra! Har aldrig haft några problem med den alls.

Husqvarna viking emerald 183

Man kan även sy bokstäver med den här symaskinen!

Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Min symaskin

  1. M.M skriver:

    Hej!
    Jag hittade hit till din blogg, och jag bara måste säga att jag definitivt kommer att fortsätta läsa din blogg! Jag älskar att sy, lade nyss upp ett inlägg på min blogg med mina hemmasydda grejer, så denna bloggen var helt perfekt för mig 🙂 Snälla, fortsätt blogga och lägga upp bilder 😀

    M.M

  2. Sophia skriver:

    Åh! Fin. Själv har jag en Emerald 116.. den är inte digital, men det är väldigt bekväm!

  3. Antonia skriver:

    Hej! Fantastiskt blogg, otroligt rolig och inspirerande.
    Jag har precis börjat att sy och undrar hur en ”vanlig” maskin är att sy trikå på? Behöver man någon annan typ av nål för att lyckas göra andra stygn, eller hur går det till om man vill göra ett snyggt, användbart plagg i trikå?

    • syklader skriver:

      Hej! Tack så mycket!
      Jag har själv sytt lite i trikå med min egen maskin och det har funkat men det kan vara lite svårt. Eftersom tyget är stretchigt så borde man sy med en söm som också är det. Jag vet inte vad du menar med en ”vanlig” maskin men det är bara att prova sig fram 🙂

Kommentera

