Vad har ni för sömnadsprojekt på gång?

Hej!
Jag är lite nyfiken på vad alla ni som läser bloggen har för projekt på gång? Vad syr ni? Berätta gärna i en kommentar! Och förresten, glöm inte kolla kommentarerna om ni har frågat något, svaren finns där.

Det skulle också vara roligt om ni kom med förslag på vad ni vill läsa om här. Jag har massa saker på gång men det är superroligt med inspiration från er!

Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Vad har ni för sömnadsprojekt på gång?

  1. Hgirl skriver:

    Jag syr egna kuddar och ritar av mina linnen och gör nya av dom.

  2. Helena skriver:

    Jag har inget pågående projekt, just nu håller jag på att leta mönster till mina senaste tyger.

  3. Fredrika skriver:

    Vad roligt med en syblogg!
    För tillfället är det mest bal-och studentklänning som jag syr på.

    Du får gärna dela med dig av roliga tips du har 🙂

    • syklader skriver:

      Åh vad roligt att du syr bal- och studentklänning! Hade velat sy min balklänning i år men har haft för mycket att göra så fick köpa en.
      Fler tips kommer inom kort! 🙂

  4. Sophia skriver:

    Ska komma igång och sy en sommar klänning! 🙂 Men för tillfället är det mest att sy in byxor och göra gamla plagg användbara !

    • syklader skriver:

      Kul att du ska sy en sommarklänning! Jag själv tycker det är riktigt roligt för det går nästan inte misslyckas och det är oftast ganska lätt och går fort.
      Hoppas dina kläder blir finare eller passar bättre nu då. Det är ju ett billigt sätt att uppdatera garderoben på!

  5. Designnytt.se skriver:

    Hej!

    Fin blogg! Hittade precis hit 🙂
    Jag håller på att sy lite sailor-inspirerade kläder i trikå! Fick precis hem mina kläd- etiketter som jag syr fast på plaggen så det ser lite proffsigare ut. Att en sån liten grej kan göra så stor skillnad!

    • syklader skriver:

      Hej!
      Vad kul att du hittade hit! Det låter som det kan bli riktigt fint! Jag satte också dit etiketter på mina kläder förr. Vet inte varför jag slutade faktiskt. Jag gjorde dock mina egna etiketter med hjälp av symaskinens bokstäver som man syr, såg kanke inte så proffsigt ut men det var kul iaf 🙂
      Lycka till med dina projekt!

  6. Hennie skriver:

    Hej, jag igen. Ville bara säga att jag håller å att sy en jumpsuit helt förhand. Men blev lite fel så måste tänka om. Och ska ta ngr bilder på.mina syskon för ska sy kläder till do ska bli spännande!! Ska lägga upp bilder på min blogg om du är intreserad. frosthagenha.worpress.com

  7. Så kul att hitta en ny syvän!
    Jag och min vän Elin syr mycket och allt lägger vi upp på vår blogg tillsammans med sytips och mönster. Kika gärna in.

  8. Camilla skriver:

    Just nu är det syr jag en sommarklänning, men saknar just finkläder mest i garderoben.

  9. Anna80 skriver:

    Hej, har precis köpt en Singer serenade symaskin och lärt mig använda den. Vilken frihet att kunna lägga upp barnens byxor, mannens, och speciellt göra om mina gravidkläder till vanliga. Hur kul som helst. Dessutom slipper jag be mamma göra det. Ser framför mig massa saker jag vill göra med min garderob. Det gäller bara hitta lite tid med två små barn. Men en ny hobby har jag definitivt hittat som dessutom är nyttig. Just nu håller på att göra min korsettklänning lite bredare över bröstkorgen. Kommer lägga in lite tyg vid korsetten bak och sy in. jag som först tänkte rensa den ur min garderob då den inte passade. Jättefin blogg specciellt duktig är du för att du är självlärd. Vilka fiiina teckningar. Vad jobbar du med i vanliga fall är det inom design eller helt annat? Mvh Anna

    • syklader skriver:

      Hej! Vad roligt att du har hittat en ny hobby! Hoppas det går bra och att du lär dig mycket. Tack så mycket! Jag pluggar till civilingenjör så det är nog så långt ifrån att sy som det går haha 🙂

Kommentera

